בעלי עסקים התחילו לפרסם על הגגות

מאז השיקה גוגל את תוכנת תמונות הלווין שלה, Google Earth, מיליוני אנשים ברחבי העולם גילו שאפשר לראות את העולם גם מבלי לצאת מהבית ולמעשה עדיף לראות את הלובר מלמעלה גם שאתם לא לובשים כלום.

טייקוני הפירסום, שכל הזמן מחפשים דרכים חדשות לגרום לנו לחשוב שאנחנו טובים יותר, גילו את הפוטנציאל השיווקי בעניין. מסתבר שברחבי העולם מושכרים צבעים מקצועיים לצבוע גגות בלוגואי ענק של החברות תאבות-הבצע, בתקווה שהלווין של גוגל יחייך כשיראה אותם.

חברת הענק “Target”, המפעילה רשתות כל-בו ברחבי העולם, הייתה הראשונה לצבוע את גגות חנויות החברה בלוגו המטרה האדום והמפורסם שלהם, מה שגרם למשתמשי התוכנה להבחין בו מבין שלל הגגות המכוערים ברחבי העולם.

טרגט מלמעלה
טרגט מלמעלה

אבל לא רק חברות נעזרות בכוח של אלוהי הגוגל, גם אנשים פרטיים מעצבים כתובות ענק למען הלווינים. למשל בסאן-דיאגו, שם נכתב על גג מוזיאון לחקר האדם כתובת המבטיחה "Wonderful Things Inside".

גוגל מעל מוזיאון מתלהב
גוגל מעל מוזיאון מתלהב

או בגלזגו שבסקוטלנד, שם החליטו אזרחים או חייזרים לבצע את זממם בחקלאות וליצור את לוגו אחת מקבוצות הכדורגל האהובות עליהם.

גוגל בשדה כותנה.
גוגל בשדה כותנה.

וגם סתם אנשים משועממים, שהיו צריכים לעבוד לילות וימים בשמש הקופחת, החליטו להגיד את מה שהם חושבים לאדון גוגל.

זיון בחיטית
מסר בחיטית