כן לציפור: מפתחי ‘אנגרי בירדס’ הרוויחו 240 מיליון שקל

זה כבר ידוע מזמן ש-"Angry Birds" הוא המשחק המצליח ביותר בהיסטוריית הסמארטפונים, עם מאות מיליונים של הורדות. עכשיו גם מתגלה כמה הוא שווה בדולרים, עת פירסמה חברת "Rovio" מפינלנד את הדו"חות הכספיים של השנה שעברה. החברה חשפה כי הכנסותיה הסתכמו ב-75.4 מיליון אירו (כ-374 מיליון שקל), מה שהוביל לרווחים בסך 48 מיליון אירו (כ-238 מיליון שקל).

30% מהכנסות החברה אשתקד הגיעו מזכיונות של המותג "אנגרי בירדס" והשאר מהורדות המשחקים בפלטפורמות השונות. עד סוף שנת 2011 הורד המשחק 648 מיליון פעמים והחברה מדווחת ש200 מיליון משתמשים משחקים בו באופן קבוע (יותר מפעם בחודש).

ארץ נהדרת עושים אנגרי בירדס

לשם השוואה, חברת Zynga, המתמחה במשחקים חברתיים, מדווחת על 21 מיליון משתמשים קבועים במשחקי הפוקר והפארמוויל. החברה רכשה לאחרונה את חברת OmgPOP, יצרנית המשחק "Draw Something", שמדווחת על 9.33 מיליון משתמשים קבועים, צניחה של 5 מיליון מהחודש שעבר. אגב, שיא כל הזמנים בישראל נרשם בערב ליל הסדר בחודש שעבר. גורם נוסף בשוק היא חברת Outfit7, היצרנית של אפליקציות היצורים המדברים והמעצבנים, שדיווחה על קצת יותר מ-100 מיליון משתמשים קבועים בחודש שעבר.

מס' העובדים בחברת רוביו גדל מ-28 עובדים ל-224 תוך שנה והחברה מתמקדת בימים אלה בפיתוח המותג "Angry Birds" במוצרים מוצקים ופחות וירטואליים, בפיתוח סדרת אנימציה קצרה בכיכוב הציפורים והחזרזירים ובהפקתם של משחקים נוספים, בניסיון למצוא שוב את אותו גורם ממכר.

המוצר האחרון של החברה – Angry Birds Space – חצה את קו 50 מיליון ההורדות תוך 35 ימים.